Liselerde Bilim Uygulamaları - Kültürel Miras ve Sürdürülebilirlik

Liselerde Bilim Uygulamaları - Kültürel Miras ve Sürdürülebilirlik

Liselerde Bilim Uygulamaları kapsamında “Kültürel Miras” ve “Sürdürülebilirlik” temalarında çalışmalarını sürdüren öğrencilerimize İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Toplumsal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü, Çocuk Üniversitesi, Tasarım Mimarlık ve Kent Araştırmaları Merkezi (TAMİKAM)  iş birliğiyle Sürdürülebilir Kültürel Miras ve İleri Dönüşüm Atölyesi düzenlendi.

14.04.2025 19

Liselerde Bilim Uygulamaları kapsamında “Kültürel Miras” ve “Sürdürülebilirlik” temalarında çalışmalarını sürdüren öğrencilerimize İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Toplumsal Sorumluluk Projeleri Koordinatörlüğü, Çocuk Üniversitesi, Tasarım Mimarlık ve Kent Araştırmaları Merkezi (TAMİKAM)  iş birliğiyle Sürdürülebilir Kültürel Miras ve İleri Dönüşüm Atölyesi düzenlendi.

Etkinlik, Kültür Varlıklarını Koruma ve Onarım Bölümünden Ar. Gör. Zeynep Özkaya İlbay ve Ar. Gör. Nihan Bulut’un katılımıyla kültürel mirasın korunması, önemi ve geleceğe taşınması hakkında yapılan bilgilendirme sunumu ile başladı. Sunumda, kültürel mirasın korunması gerektiği vurgulanarak, gençlerin bu konuda daha fazla bilgi edinmeleri teşvik edildi.

Sunumun ardından, ressam ve sanatçı Sibel Şentürk tarafından ileri dönüşüm atölyesi gerçekleştirildi. Öğrencilerimiz, geri dönüşüm malzemelerini kullanarak sanatsal eserler ürettiler. Bu atölye, hem çevresel sürdürülebilirliği hem de yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmek amacıyla oldukça verimli geçti.

Atölye sonrasında öğrencilerimiz, İYTE Kütüphanesi’ni gezerek burada sunulan akademik olanaklar hakkında bilgi aldı. Ayrıca, İYTE’nin dijital gelişmişlik vizyonunu yansıtan Yapay Zekâ Odası’nı ziyaret etme fırsatı buldular.

Etkinliğimize ev sahipliği yapan üniversitemizin değerli çalışanlarına teşekkür ederiz.

14-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-202514-04-2025